SEAT
#IoTCAT2021 2021: Reforcem el valor de l'aliança
Repte 1. Optimitzar el moviment de cotxes dins la fàbrica
Objectiu del repte
En aquest repte es busca la manera d’aprofitar la nova generació de cotxes amb diferents nivells de conducció autònoma per extrapolar aquesta funcionalitat i poder realitzar autònomament els moviments del procés productiu que es realitzen dins de la fàbrica.
Descripció del repte
Actualment, en el procés productiu, quan hem de moure un cotxe per fàbrica per fer proves de pista, retreballs o qualsevol moviment derivat, és un operari que condueix el cotxe amb les implicacions que comporta a nivell productivitat, accidentalitat i treball sense valor afegit.
El procés productiu de SEAT implica moure cotxes per fàbrica. Generalment, es produeixen 3 tipus de moviments:
1. Proves de pista: tots els vehicles són provats abans d’abandonar la planta de SEAT i anar al concessionari.
2. Retreballs: quan un vehicle no finalitza el seu procés d’acabat, a causa de la manca de components o perquè presenta alguna incidència, s’aparta de la línia principal i es porta a una línia paral·lela.
3. Moviment entre tallers i plantes dins de la pròpia SEAT.
Avui dia, aquests moviments de vehicles els realitzen operaris de la companyia, que condueixen els cotxes fins a la seva destinació. Aquesta tasca, merament manual, té implicacions a nivell productivitat, accidentalitat i no comporta cap valor afegit a l’empresa.
Es busca una plataforma de gestió de flotes que permeti a SEAT saber:
- On estan els vehicles
- Programar i gestionar les rutes i trajectes punt a punt. SEAT no disposa de trajectes definits tret del cas del circuit de proves, però si de carrils de circulació convencionals.
- Assignar les places d'estacionament i slots disponibles als vehicles. Actualment, l'empresa ja disposa d’un sistema intern per a gestionar les places disponibles i que depèn del departament de Logística de SEAT.
Amb aquest reptes es persegueix treure el màxim partit a les possibilitats que brinda la conducció autònoma. D’aquesta manera un cotxe es podria desplaçar automàtica i autònomament a qualsevol punt on se’l requerís segons el procés de la companyia.
A la vegada, la conducció autònoma ofereix la possibilitat de provar tots els vehicles amb les mateixes condicions, recorreguts i paràmetres concrets i sense dependre de l’habilitat o estil de conducció del pilot, com per exemple en el “road test”: un circuit preparat per a proves específiques.
La tecnologia de conducció autònoma no és el core del repte, ja que en els propers anys el propi vehicle ja la incorporarà de fàbrica. Malgrat això, es busca una solució compatible amb els protocols de comunicacions vehiculars i que permeti gestionar les flotes de vehicles amb funcionalitats de mobilitat autònoma, ja sigui de manera autogestionable o pautada (recorregut òptim de A a B o recorregut tancat obligatori).
Paraules clau
Solucions proposades
Idneo es una enginyeria amb més de 300 professionals especialitzada en el disseny, desenvolupament i producció de solucions i productes d’alt valor afegit.
Arca. és una enginyeria, desenvolupadora i integradora de solucions tecnològiques dedicada a la gestió integral de xarxes de telecomunicacions i a la innovació en les operacions de negoci amb focus en...
Abinsula ofereix consultoria especialitzada i solucions personalitzades en automoció, agricultura de precisió, biomèdica, per a camps d'integració encastats web i aplicacions mòbils, IoT i cibersegure...
Integral és una empresa vinculada a l’àmbit de l’enginyeria de productes, disposant de tot un conjunt d’aplicacions per assistir al desenvolupament i la servicialització de productes intel·ligents i c...
Compartir: