SEAT
#IoTCAT2021 2021: Reforcem el valor de l'aliança
Repte 2. Monitoratge del vehicle amb un connector IoT
Objectiu del repte
Es planteja la necessitat de col·locar un connector IoT al cotxe per poder monitoritzar-lo durant tot el procés de muntatge. L’objectiu és visualitzar, en temps real, tots els defectes que apareixen en els vehicles que s'acaben a la planta, poder prioritzar-los i gestionar millor el flux de reparacions segons necessitats productives, la disponibilitat i/o la càrrega de treball.
Descripció del repte
El muntatge de vehicles és un procés lineal i continuat. En aquest procés, periòdicament, es fan proves en diferents punts de control fixes de la línia per monitoritzar les possibles incidències que poden anar apareixent durant la fabricació dels vehicles. Quan es detecten les incidències, els vehicles són apartats de la línia de producció principal i es porten a un flux paral·lel de manteniment i reparació.
Avui dia, SEAT té diferents punts de control físics a les seves línies, però són pocs i no es poden moure de lloc. En aquests punts, els operaris de SEAT realitzen una diagnosi mitjançant un connector OBD (On Board Diagnostics) que fa un test electrònic al vehicle i proporciona informació de l’estat del mateix quan passa per aquests punts. La informació recollida pel connector OBD es carrega a un sistema aïllat de gestió d’incidències.
Actualment SEAT només té visibilitat de les incidències a uns pocs punt del procés. Aquest fet acaba causant problemes al personal de manteniment a l’hora de gestionar en quin punt es produeixen les incidències i processar els cotxes que cal reparar de manera independent i en temps real.
El muntatge és un procés lineal, periòdicament es fan proves en diferent punts en la línia.
En aquestes proves es poden detectar errors.
Es busca un control a temps real de les proves per evitar colls d’ampolla.
SEAT busca una solució que els permeti fer diagnòstics dels vehicles, independentment del punt en el qual es trobin de la línia de producció.
La situació ideal seria un connector via OBD (o altre) que en tot moment estigues connectat al cotxe durant la seva estada a la línia per a que detecti les necessitats electròniques entre d’altres i les comuniqui en temps real. D’aquesta manera tindríem comunicació constant amb la carrosseria i amb el estat d’aquesta tant a nivell electrònic com a altres nivells integrant diferents sistemes i podent tenir en qualsevol moment i lloc la “fotografia” a nivell productiu i poder gestionar necessitats i incidències molt mes ràpid i d’una manera molt mes eficient, augmentant així la productivitat del procés global.
El port OBD és un port estàndard que porten tots els vehicles moderns. Amb aquest repte es persegueix una modificació d’aquest tipus de terminal per a que permeti captar i transmetre aquesta informació entre el cotxe i el sistema al llarg de tota la línia de producció.
El procés de muntatge es duu a terme per l’interior de 4 tallers on NO a tot arreu hi ha cobertures WiFi, 4G...
Degut a les grans estructures metàl·liques presents a les plantes.
La solució ha de ser integrable amb els punts d’informació i estructures de dades que utilitzen actualment a l’empresa, amb el sistema de gestió d’incidències de SEAT i que es pugui acoblar i desplaçar amb el vehicle fàcilment.
Paraules clau
Solucions proposades
Idneo es una enginyeria amb més de 300 professionals especialitzada en el disseny, desenvolupament i producció de solucions i productes d’alt valor afegit.
Thethings.io és una plataforma que permet connexions ràpides i escalables amb la tecnologia Internet of Things, permetent així la monitorització i gestió dels teus dispositius en temps real i reportan...
Arca. és una enginyeria, desenvolupadora i integradora de solucions tecnològiques dedicada a la gestió integral de xarxes de telecomunicacions i a la innovació en les operacions de negoci amb focus en...
El Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC) és una institució de recerca sense ànim de lucre amb seu a Castelldefels (Barcelona), com a resultat d'una iniciativa pública de la Genera...
Compartir: