Challenge amb la Policia de la Generalitat - Mossos d'Esquadra (PG-ME)
|
Repte 3: Predicció de l'accidentalitat en les carreteres
Objectiu del repte
L'objectiu d'aquest repte és crear un sistema massiu de dades que permeti predir l’accidentalitat abans que es produeixi i, d’aquesta manera, poder prevenir-la.
Descripció del repte
Actualment, la Divisió de Trànsit de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra (PG-ME) realitza estudis i avaluacions de l'accidentalitat de les diferents vies i disposa de software específic per poder fer-ho. No obstant això, per millorar el coneixement del trànsit i poder evitar accidents, és necessari disposar d’un sistema de predicció dels accidents de trànsit que permeti establir les estratègies i tàctiques de vigilància més adients i que estigui dirigit a combatre els principals factors de risc a través de l’estudi avançat del comportament actual dels conductors. És important que es dirigeixen els esforços cap als col·lectius més vulnerables de la mobilitat en cada moment, tenint en compte les principals causes d’accidentalitat i els quatre eixos bàsics implicats en els accidents de trànsit (excés de velocitat, consum de substàncies estupefaents i alcohol en la conducció, distraccions i elements de seguretat passiva).
Conscients que tant el BigData com la integració de dades d’altres fonts i la intel·ligència artificial poden ajudar a evitar els accidents de trànsit, la PG-ME proposta aquest repte amb l’objectiu de trobar una solució tecnològica capaç de pronosticar, segons les dades actuals del trànsit, quan es pot produir una col·lisió, de manera que es puguin preveure determinats tipus d’accidents, causes que el poden produir i vehicles que hi poden estar implicats.
Les solucions que es presentin en aquest repte haurien de ser capaces d’integrar i valorar diverses fonts d’informació (com les dades que ofereixen els centres de gestió de trànsit, dades meteorològiques, dades històriques, població i demografia, distribució i evolució del parc mòbil, noves tendències de mobilitat sostenible, canvis en la xarxa viària, etc.) per tal d’obtenir conclusions predictives, les quals serveixin d’ajuda en la planificació eficient de la vigilància del trànsit a les carreteres per part dels professionals que gestionen el trànsit.
Enllaç al vídeo explicatiu del repte: https://youtu.be/E2NPOcDDJuk
Compartir: